Начало Новини Всички КАМПАНИЯТА НА БНТ2 „КУПУВАМ БЪЛГАРСКО“

Навигация

www.troyan.bg

КАМПАНИЯТА НА БНТ2 „КУПУВАМ БЪЛГАРСКО“ Печат Е-мейл
Новини - Актуални
Понеделник, 04 Декември 2017 10:40

КАМПАНИЯТА НА БНТ2 „КУПУВАМ БЪЛГАРСКО“

С ПРЕДКОЛЕДНА ИНИЦИАТИВА

 

БНТ2 стартира коледния етап на кампанията „Купувам българско” с призив да  избираме продукти от български производители за предстоящите Коледни и Новогодишни празници. На пресконференция в София представители на браншовите асоциации на производителите на храни и напитки, представители на Министерството на земеделието и храните и ръководството на Националното сдружение на общините за поредна година се присъединиха към инициативата в подкрепа на родното производство.

„Кампанията „Купувам българско“ отдавна надскочи целите да  призовава потребителите, тя показва как обществената  медия може да преобръща обществените нагласи към българските производители и да информира в интерес както на зрителите, така  и на бизнеса“ – заяви при откриването Екатерина Генова – директор на „БНТ Свят и региони“. Тя обърна внимание, че многобройните репортажи на БНТ2, които показват къде и  как се произвеждат българските стоки, помагат за информираността на потребителите и дават възможност да се чуе гласът на производителите, които работят по европейски стандарти.

Заместник-министърът на земеделието и храните Цветан Димитров подчерта, че българската хранителната индустрия  отбелязва устойчив положителен тренд през последните години, а  по-голямата част от продукцията се предлага именно в страната. С приемането на новия Закон за храните  значително ще бъдат опростени редица административни процедури, което ще даде свобода на бизнеса. В същото време държавата ще гарантира ефективното прилагането на единни процедури за контрол върху качеството на храните.

Обществената телевизия и земеделското ведомство вече няколко години успешно обединяват усилията си в полза на родните производители. БНТ2 активно се включи в инициативата на земеделското ведомство за организиране на фермерски пазари във всички областни градове, много от тях вече станаха традиционни.

В началото на май 2017 кампанията  на БНТ 2 „Купувам българско“  си постави за цел да срещне интересите на туристическия бранш и производителите на качествените български храни и напитки. Инициативата „Вкусът на България“ намери партньор в лицето на НСОРБ. Заместник-председателят на  сдружението на кметовете - Донка Михайлова, подчерта на пресконференцията днес, че кампанията на БНТ2 е стимул за местните власти да обърнат специално внимание на регионалните производители. Като кмет на община Троян тя подчерта, че кулинарните фестивали, изложби и събития не само  предизвикват повишен туристически интерес към отделните региони, но и провокират активността на производителите.

Тази година за първи път, в навечерието на Световния ден на прехраната, бе организирано първото издание на изложението за български храни и напитки „Трапезица Фест“. Амбицията на БНТ2 е  форумът да се провежда ежегодно.

Представителите на браншови структури в хранителния сектор подчертаха ползите за бизнеса от обществено значимата кампания „Купувам българско“. Председателят на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите Мариана Кукушева подчерта важната роля на страната ни като производител на зърно в югоизточния регион и сподели, че производители на хляб от България вече продават свои прясно изпечени продукти в търговските вериги в цяла Европа.

Един от най-големите производители на храни у нас и почетен член на Асоциацията на месопреработвателите в България - Кирил Вътев отбеляза, че потребителската култура у нас расте, хората все повече четат етикетите и купуват качествени храни, затова родните производители трябва да гарантират доброто си име на пазара ежедневно.

В пресконференцията взеха участие още Росица Касабова –  собственик на винарска изба „Вила Винифера“ и търговският директор на винарска изба „Вила Юстина“ Станислав Бакърджиев.

Повече от 15 милиона  стоки, маркирани с логото „Купувам българско“, са достигнали до потребителите, а с  повече от 460 публикации  журналисти от електронни и печатни медии  вече са дали своята подкрепа за кампанията на БНТ2 „Купувам българско“.

 

БНТ